Fastighetsmäklare - dela och erövra din kommersiella fastighetsmarknad

När det gäller att vinna marknadsandel som en fastighetsmäklare eller agent, betalar det om du kan dela upp din marknad eller notering av territorium i segment. På så sätt kan du fokusera på dina marknadsföringsinsatser och aktiviteter. Resultatet i kommersiella fastigheter kommer från systemiserat fokus och du har begränsad tid tillgänglig varje dag för prospektering och marknadsföring. Det är ett faktum att du inte kan vara överallt på en gång när det gäller prospektering och nätverk. Som enskild mäklare eller agent titta på din marknad och överväga följande fakta: Vad är din specialiserade fastighetstyp? Var är din marknad? Varför ska folk göra affärer med dig? Hur kan du täcka försäljnings- och noteringsområdet? Vad gör din tävling nu med marknadsföring? Vad är din marknadsandel och hur fick du det? När du svarar på dessa frågor helt klart kan du snabbt se vilka strategier som krävs för att gå vidare som toppmäklare eller mäklare i ditt lokala område. Så låt oss titta på några regler som kan hjälpa dig att dela och erövra ditt lokala område för ökad kommersiell fastighetsaktivitet och möjlighet. Bestäm en nyckel tjänst som du kommer att fokusera på. Det kan vara leasing, försäljning eller fastighetsförvaltning. Du kan också ha kombinationer av försäljning och leasing eller leasing och fastighetsförvaltning. Bygg ett marknadsföringspaket för dina "nyckeltjänster". Bär det paketet med dig så att du kan ansluta till nya personer vid varje tillfälle. Öva dina skript och dialoger för dina "nyckeltjänster". Identifiera och ställa in ditt huvudsakliga primära territorium för ny verksamhet baserat på lokal tillväxt och möjlighet. Det primära fokusområdet bör ge dig 80% av ditt företag. Förutsättningar bör göras på lokalområdet och hur det förändras. Bestäm geografiska eller väggränser som innehåller ditt primära fokusområde. Därefter kan du bestämma önskvärda och aktiva zoner för försäljning och leasing. Du kan också bestämma de bättre gatorna och egenskaperna att ansluta till. Ditt territorium kommer sannolikt att innehålla många egenskaper och företag. På den grunden dela upp zonen i segment av 100 fastigheter. Segment per segment (var och en av 100 fastigheter) du arbetar genom lokalområdet för att identifiera ägare och företag. Prata med fler nya människor varje dag i dessa zoner för att identifiera förändringar och möjligheter för egendom. Förutom ovanstående strategier, koppla ihop med fastighetsutvecklare och franchisegrupper separat. Du vet aldrig när de kan behöva en ny plats eller ett par mark att bygga på. Nya agenter och mäklare i branschen behöver ett system för att fortsätta och locka kunder och fastighets fastighetsmäklare . Denna process kommer att vara en mycket bra början på det. Du kan ändra det för att passa dina marknadsförhållanden.

Comments

Popular posts from this blog

Är din Ocala fastighetsmäklare trovärdig?

Välj en professionell fastighetsmäklare - du måste fatta beslutet

Sociala medier tips för kommersiella fastighetsmäklare