Sociala medier tips för kommersiella fastighetsmäklare

Sociala medier verktyg har nu integrerats i kommersiella fastighetsmäklare stockholm industrin på ett stort sätt. En bra fastighetsmäklare bör bygga en social media profil samt marknadsföra sina egenskaper på internet. Det finns ett antal sätt att genomföra denna "sociala" process och en kombination kan enkelt ställas in för någon agent som sedan hjälper dem med profil och pågående kundkontakt. Så varför gör det här? Här är några viktiga skäl: Internet kommer bara att bli starkare och större. Vid denna tidpunkt är tillväxtförutsägningarna enorma; du behöver bara veta hur man använder tekniken och få ditt system påbörjat. Många av våra framtidsutsikter kommer att gå till internet för att hitta en fastighet innan de hittar en byrå eller mäklare. Alla segment på marknaden använder olika verktyg för att upprätthålla kontakt med rätt personer. Mobiltelefoner är nu det vanligaste kommunikations- och affärsverktyget i världen. Internet bekvämlighet erbjuder många olika PR-webbplatser, bloggar, artikel webbplatser och sociala medier plattformar som hjälper dig med din personliga profil. När du säger allt detta behöver du en strategi för att ta din personliga profil på internet. Visst har dina listade egenskaper ditt namn och kontaktuppgifter på varje annons, men du borde bygga en annan profil på internet; det som en branschexpert för ett lokalt område. Annonser kommer och går från marknaden, men ditt namn och profil ska stärkas över tiden. De flesta av våra framtidsutsikter vill ha en fastighetstyp på en viss plats. Din internetidentitet bör alltid vara inriktad på en plats, en viss färdighet (eller färdigheter) och en fastighetstyp. Den profilen kan till exempel vara en "Office leasing specialist i Detroit CBD". När du bestämmer exakt vad du bygger din fastighetsprofil för och om, kan du ställa om att använda tillgängliga verktyg korrekt och effektivt. Fokusera på de "sökord" som utsikterna och kunderna använder på den här marknaden idag. Här är några idéer för att göra det: Besök Googles sökmotor och leta upp "Sökordsverktyg". Det är en kostnadsfri tjänst från Google som hjälper dig att förstå de nyckelord som har relevans för sökmotorerna och din marknad. Inom sökordsverktyget "Sökords sökord" söker du efter önskad fastighetstyp och stad eller ort. Använd också orden som är associerade med din fastighetsmarknad, till exempel "kommersiell egendom", "detaljhandel leasing" eller "industriell lager". Sökverktyget ger dig en lista över söktermer och hur många gånger de har sökts för ditt land och eller globalt. Från den här listan kan du se trender och fokuspunkter när det gäller fastighetsförfrågan. Fördelen med denna process är att du kan spara sökresultaten i ett spreadsheet för senare referens. Välj 20 eller så villkor från listan som är mest populära och relevanta för din stad, egenskapstyp och skicklighet. Dessa ord bör slås samman i dina aktiviteter på internet i annonser, artiklar, bloggar och Twitter. Det hjälper dig att matcha ditt innehåll och information till de sökord som är mest vanliga idag. Att bygga din profil på internet som en topp kommersiell mäklare eller agent måste du helt enkelt förstå vad folk letar efter och matcha sedan din profil i enlighet med detta. Det är sunt förnuft verkligen och en väldigt produktiv process.

Comments

Popular posts from this blog

Är din Ocala fastighetsmäklare trovärdig?

Välj en professionell fastighetsmäklare - du måste fatta beslutet